Jag behöver dig mer än jag älskar dig

Omslagsbild: Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycketAv en slump upptäckte jag att det blivit novellfilm av Gunnar Ardelius debutbok från 2006, Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket. Jag tyckte mycket om boken som handlar om den första stora kärleken. I korta scener berättas kärlekshistorien mellan 17-åringarna Morris och Betty, från början till slut. Boken blev Augustnominerad och fick Slangbellan (ett pris som delas ut av Sveriges barn- och ungdomsboksförfattare) 2007.

Om du skyndar dig kan du fortfarande se den fina filmen på SVT play, där finns den tillgänglig i sju dagar till. Kanske något för helgen som enligt väderprognosen ska vara sisådär.

Jennie Elmén

Det här inlägget postades i Film, Litterära priser, Ung och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.