Tid för text- skrivarkurs med Hanna Hörnberg våren 2017

hannaGillar du att skriva? Då är du varmt välkommen till tre torsdagskvällar i skrivandets tecken på Varbergs bibliotek! Under denna kortare skrivarkurs ligger fokus på skrivarglädjen och det faktiska skrivandet. Vi kommer att tillsammans göra skrivövningar, läsa och diskutera varandras och andras texter, prova på olika texttyper och former, undersöka vår skrivprocess och trigga igång vår kreativitet.

Jag som leder kursen heter Hanna Hörnberg, och just nu läser jag en skrivpedagogutbildning via Skurups folkhögskola. Skrivandet har för mig varit en ständig följeslagare, i såväl kultur- och litteraturstudier som genom uppläsningsevenemang och skrivartävlingar. I det skönlitterära skrivandet har jag hittat en slags frizon, som gett både glädje och tröst, något som jag hoppas kunna förmedla vidare i min roll som kursledare.
Förhoppningsvis kan kursen bli ett startskott för nya skrivrutiner och större skaparglädje!

Tid: Torsdagar 2/3, 9/3, 16/3 16.30 – 18.30. Begränsat antal platser.
Plats: Hörnrummet, Kulturhuset Komedianten
För mer information: Hanna Hörnberg hornberg.h@gmail.com
Anmälan: Kulturhuset Komediantens hemsida.

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.